jobb jobb

Jaha så har man börjat jobba igen och livet består igen av värk i axlar, rygg och handleder. Underbart!!

Och ett jäkla pusslande för att kunna träffa vänner och familj. Hur svårt kan det vara att hitta ett jobb där man jobbar 7-16 och ledig varje helg. Okej någon kväll i veckan kan jag överleva men så satans tråkigt att jobba helg. Knappt så att OB-tillägget väger upp det hela.
Men min tid kommer väl. Nån måste ju inse mina kvaliteer till slut och ge mig ett nytt jobb.

För Edvin går det superbra. Första dagen åt han två portioner potatismos och köttbullar och hade somnat efter han vart lite arg. Idag hade också gått så bra så. Trots att han vaknade halv sex imorse hade han orkat vara vaken till lunch. Lite grinig men det var inte så konstigt.

Elin är så lycklig att få vara på dagis hela dagarna igen. De har dukat lunch och mellanmål ute några dagar och hon älskar det. Så det känns skönt att mina barn har det bra.

Nu har gamlafarmor äntligen flyttat. Bara kvar att plocka upp alla kartonger. Typ 50 stycken!! Och slänga det sista i huset sen ska det städas av städfirma innan vi lämnar över det. Så skönt när det är färdigt.
hon trivs redan i sin lägenhet och det känns skönt. Hon kan sitta och njuta på balkongen och titta ut över centrum.

Igår de Daniel kom hem med barnen var de ute och  gungade och lekte i sandlådan. Edvin älskar att vara ute. Svårt att få honom att gå in ibland.




Gunga är roligt



Min lilla spjuver



Gräva i sandlådan är roligt och han har lärt sig så fort att hälla sanden i hink eller sandform



Min finaste Elin

Nu blir det lite disk sen sängen. Upp tidigt imån!


Kommentarer
Postat av: //K :-)

Härligt att det går bra på dagis, det gör vardagsstressen lite enklare iallafall!

Klart "ditt jobb" kommer, men det gör det när läget är det rätta, håll ut!



Vårsoliga kramar

2010-04-13 @ 23:29:20
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder på Edvin i gungan!! Du är duktig på att fotografera! :-)



Kram kram!!

2010-04-23 @ 15:44:36
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0