Dag 11 – Mina syskon

Jag har en bror som är född den 10 november 1983.

Jag kommer inte ihåg så mycket fån när jag skulle få en lille bror. Har ett minne från en morgon när jag åt frukost och mamma var på toa. Gick för att se vad hon gjorde och där stod hon åt ulkade och sa åt mig att hon kommer snart. Då var min bror på plats i magen.

Sen kommer jag ju ihåg när han kom till världen. Det var bestämt den 10 nov för han skulle komma ut med kejsarsnitt. Pappa ringde och sa att det var färdigt och att jag fått en lillebror.
JAG VILL INTE HA EN LILLEBROR!!! skrek jag och sprang iväg. Ville inte prata med dumma mamma som inte gett mig en lillasyster.

Men när vi hälsade på mamma gick det rätt bra ändå och visst gick det att leka med han också. Han fick vara med på mina kalas och alla mina kompisar tycket han var söt.

Några tydliga minnen av min bror som jag aldrig kommer glömma (inte han heller)

När jag var med mamma på bvc kissade han på doktorn (gjorde även när de plockade ut han ur magen och tog en kallsup av fostervattnet så han fick ligga i kuvös lite grann).

När han var runt ett år hade han sovit middag och mamma gick upp för att ta upp honom möttes hon av en nöjd kille med choklad i hela ansiktet. Han hade ätit upp min chokladkalender! Snäll som han är sparade han julafton.

Mina kompisar som ringde hem till mig sa att de pratat med min syster. Men det var ju bara lilla Fredde som svarat med sin ljusa söta röst.

Vi bråkade en gång och då kastade han en puttekula på min lampa så den gick sönder.

Finns massa härliga minnen som vi kan skratta åt. Och visst har vi bråkat en del men vi står varandra väldigt nära och har så roligt ihop. Vi delar samma sjuka humor och kan nog hela Torsk på Tallin utantill och många av Robert Gustavssons repliker. Yrrol kan vi utantill också.

Vi skickar mängder av sms till varandra och tur att det går att få det billigt numera. Vi håller på med platespotting. man ska hitta regnummer i nummerordning. Och tävlingsmänniskor som vi är båda två så vill ju båda ligga först.
Så varje gång vi ser ett nummer skickar vi jaaaaaaa till den andre bara för att retas. Skitkul tidsfördriv i vardan.

Min bror är omtänksam och hur snäll som helst och nu måste jag dela honom med hans tjej. Lite tråkigt är det allt att inte ha helt ensamrätt om sin bror men det är så kul att han hittat någon att dela livet med. Så kan jag ju så småningom bli faster också. :-D

Som ni kansker märker älskar jag min bror massor!
Och mina barn avgudar honom. Speciellt Elin som tjatar hela dan ifall jag säger att vi ska träffa Fredde. Och nu även hans tjej också.




Kommentarer
Postat av: Brollan

Va go du är syster!

Älskar dig massor det vet du!



Kött eller fiiiisk.....

2010-12-06 @ 18:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0