Dag 21 – Ett annat ögonblick

Ett annat stort ögonblick var faktiskt när jag tog mitt körkort.

Jag började övningsköra och på körskola när jag var sjutton ungefär och gick då teori och körde en del lektioner. Körde väl en del hemma också och det gick ju rätt bra. Jag körde och körde och undrade till slut när jag skulle bli färdig.

Om du kör två lektioner om dan och inget hemma i några veckor är du snart klar tyckte min körlärare då. En äldre gubbe som gärna höll handen på min när jag skulle växla. Bläää

Då fick jag nog och bytte körskola och där fick jag en rolig kille. Vi lyssnade på pontus enhörning på radio  och skrattade ibland så vi fick stänga av. :-D
Men efter några lektioner var mina pengar slut och jag flyttade till stockholm och där vägrade jag köra bil.
När jag sen flyttade hem hade jag inte råd med bil och jag cyklade till jobbet varje dag.

Men så nu när vi slulle ha en unge till ville jag verkligen ha körkort och min snälla snälla farmor bidrog så jag fick råd.
Fast plugga är inte min grej så teorin var tuff men jag tyckte jag lärde mig rätt fort ändå och körningen gick kanon. Körde ju en del hemma också. Men med växande mage fick jag göra ett uppehåll på några månader och körde då bara hemma.

Efter sommaren tyckte jag att nu är jag redo så jag såg till att få halkan bokad och efter den var godkänd (JÄTTEKUL VAR DEN!!!) så bokade jag teorin den 20 oktober och uppkörning den 22 oktober.

Och jag klarade på första!!!! Vilken känsla!

Nu efter lite mer än ett år fattar jag inte hur jag klarade mig utan. Första helgen satte jag mig i bilen själv och åkte till Ullared. För nu kunde jag ju!



En sån här hade inte varit fel!

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vad duktig du var som satte dig på direkten själv i bilen och körde, det är förstås så man SKALL göra för att komma igång på riktigt! Själv tog jag körkort i oktober förra året och har fortfarande inte gett mig ut själv, det har ju blivit ett jättestort hinder nu och jag skulle förstås ha gjort som du!



KRAM

2010-12-27 @ 13:22:32
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0