Äntligen friska och trotsiga!

Äntligen är mina små älsklingar bättre.

I torsdags kväll hade Edvin över 39 graders fegber igen så jag ringde för säkert tionde gången in till barnakuten för att kolla så det är normalt. När barnen är sjuka ringer jag ofta dit eller till 1177 för att fråga. Hellre att jag ringer en gång för mycket än riskerar att missa något som kan bli väldigt allvarligt.

Han var för lite för tavegyl men fick Atarax istället. Och vilken dundermedicin!! han somnade så gott och sov ända till klockan tre. Då fick han komma in till mig och ligga jämte mig. Är man sjuk får man sova jämte mamma. Och vi somnade så gott båda två till tio över sju. Då fick han nappen och somnade om till halv nio!!! Så underbart skönt det var. Han var mycket piggare när han vaknade.

Han åt väl så där under dan men mycket piggare och det kändes skönt. Var till apoteket för att hämta ut medicinen och hon började kolla på doserningen. Jo den ges mot ångest också men då är det högre dos. kanske är ångest han har under natten så därför han sov så gott. hihihi

Natten fredag till lördag sov han nästan lika bra och vaknade vid tjugo i åtta. Underbart!

Vid halv nio åkte jag till Borås där min bror och hans tjej hämtade upp mig. Vi skulle Lidköping och lyssna på föreläsning om LCHF. Väldigt intressant var det och lite tänker jag nog ta efter. Men med två barn och en karl som är skeptiskt till allt vad dieter och metoder heter och som dessutom behöver äta.

Han gjorde hälsokoll för nån vecka sen och perfekt kolesterol värde, blodtryck, blodvärde, blodsocker. Irriterande att en del kan äta precis hur och vad de vill utan att det märks. En annan går ju upp ett kilo bara att titta på godis.

Men lite tips tänker jag försöka använda. Äta mycket ägg är inga problem för mig. :-D

Var en kille som hade gått ner 50 kilo på 8 månader med den här metoden och en tjej som gått ner 40. Så visst funkar det men det kräver ju massor av vilja och så stark är inte min känner jag. Inte för att utesluta pasta, potatis och ris. Funkar inte för mig.

http://www.kostdoktorn.se/  Här finns info och tips om LCHF. Han pratade och var väldigt vettig i sina åsikter.

http://www.lifezone.se/startsida-420266  Monique som har gått ner 40 kilo och nu föreläser om LCHF

Idag har vi burit in varsin pall med pellets och mest tagit det lugnt. Skulle behöva städa hela huset. Ser ut som FAN efter en vecka med sjuka barn som  tagit all kraft och tid. Får börja ta rum för rum imån.

På onsdag och torsdag ska jag ut och värva nya medlemmar till Handels. Vecka 6 är uppsökeri veckor i hela sverige. Ska bli jättekul att åka runt och besöka arbetsplatser och försöka värva dom. Snart drar förhandlingarna igång om vårt nya avtal och det kan bli en hård kamp.

Så daniel får vara hemma och mysa med barnen några dagar.

Elin är inne i en sån härlig period. Kan inte sitta still utan går på högvarv hela tiden. Ibland undrar man faktiskt om hon är helt som hon ska. Kan inte sitta still en minut ens. Det måste hända något hela tiden. Ropar högt och går och sjunger. Vill inte borsta tänderna på kvällen heller så det är bråk om det mesta. Man tycker inte man gör annat än att tjata och bråka.
Ibland är hon så jobbigt så man önskar man bara hade Edvin för en stund. Usch vilken dålig mamma man känner sig som då.
Hon är ju världens goaste unge men så intesiv och tjatig. Allt ska hända på en gång och gör det inte det så tjatar hon hela tiden.
Har en liten känsla att mina föräldrar känner igen den beskrivningen lite från deras dotter. :-D

Jag tror att en stor bov är att hon inte får vara på dagis mer än 3 timmar 3 dar i veckan. Hon skulle behöva mer. Så det är väl enda positiva med att snart börja jobba igen. Hon får gå hela dagar på dagis igen. Kommer göra henne gott. Och Edvin kommer stortrivas tror jag.



Så pigg blir med efter vattenkoppor. Sprida ut skräp är så roligt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tycker det är kanomn bra att du nu tar tag i den vikt ocg att du hittar det som passar dig vännen. Du kommer fixa det galant. Du har ju alltid varit smal och smalare än mig så det kommer du bli igen. Bra mat och träning är det enda rätta. DU ÄR EN GRYM TJEJ kram

2010-02-08 @ 08:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0