Prickar och hög feber

ja fy vilka prickiga och dåliga barn jag har.

Elin var så dålig igår förmiddag. Kissade bara en gång på hela förmiddan och ville knappt dricka. Vid halv två somnade hon i fåtöljen och sov till TIO I SEX!!! Sen var hon som ny igen. Mycket piggare och ville äta lite fil och svepte i sig sin festis på två röda.

Edvin däremot var dålig igår kväll med 39 graders feber och ville inte sova i sin säng. Så inatt har vi inte sovit mycket. Så fort han hamnade i sin säng så vaknade han efter någon minut. Elin sov gott hela natten ända till halv tio så det var skönt.

När Edvin fick sin välling igår kväll kom allt upp igen efter en minut. Så bara att byta kläder på honom och mig. Tur man har skinnsoffa. Jag åkte och handlade och när jag kom hem var han vaken igen. Då fick ha en smoothie som också kom upp igen. Så byta kläder och torka soffa igen.

Ringde återigen barnmottagningen (har nog ringt 6 gånger sen i måndags dit eller 1177) fick prata med en jättegullig sköterska som verkligen lyssnade och tog på allvar att man var orolig. Det hjälper ju så mycket när man känner att man blir tagen på allvar inte bara som en jobbig orolig mamma.

Få i honom vätska var rådet vi fick. Inte så lätt när han kräks upp det igen.

Imorse fick han behålla vällningen som tur var men inte velat äta och dricka mycket på hela dan. Lite vällning bara. I kväll fick han hög feber igen. Han har sovit några små korta halvtimmar på hela dan idag så han var ju så trött men ville inte sova. Så jag ringde barn igen. Och de skrev ut recept på medicin mot klåda så hoppas vi det hjälper.

Jobbigt när de har så hög feber tycker jag. Man vet ju själv hur man mår när man har över 39 graders feber. Man är ju däckad. Men han kunde stundtals busa och gå omkring ändå.

Så nu hoppas jag att det hjälper så han får sova gott inatt. Och jag också. Daniel fick komma hem från jobbet idag med migrän. Han får det så lätt när sömnen blir dålig. Så nu hoppas jag på en bra natt.



Så gott somnade Elin i fåtöljen.



Mitt lilla hjärta med sina prickar



Jobbigt att vara sjuk



Usch man lider med sina barn när de är så sjuka



Daniel tog fina vinterbilder på all snö utanför huset. Kommer det mer vet jag inte vart vi ska göra av det.


Kommentarer
Postat av: Ida

Usch så mycket prickar Edvin har!

Och så jobbigt när de är sjuka.

Jag lider med er! Skönt att ha det gjort!

Idag vaccinerar jag mina snuttar mot svinisen. Får se om det ger några biverkningar!

Kram på er!

2010-02-05 @ 11:08:57
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0