4 jan 2010

Ja så var årets första helg över. 

I lördags skulle jag åkt till mamma med barnen så Daniel kunde greja lite hemma och vi pka lite pulka. Men Edvin hostade så hest på fredagskvällen igen och var så rosslig så jag ringde och fick komma in till barnaktuen på lördag förmiddag.

De tog blodprov och  så fick han inhalera igen. Blovprovet visade inget som tur var så det är väl bara en riktigt seg förkylning han har. Han var lite röd i öronen men det kunde vara efter hans öroninflammation. Vi fick lite Molipect mot hostan. Så det var bara att lägga några hundra till på Apoteket. Den här månaden är jag en storkund där.

Sen åkte jag till maxi och handlade med en Edvin som satt och ropade och pratade hela tiden. Så pigg och glad blev han efter läkaren alla fall.

Igår åkte vi alla fall till mormor men attans så kallt det var. Vi hade minus 20,4 på natten och när vi åkte var det minus 17. Brrrr. Så elin kollade på tv  en stund. Jag gick upp på vinden och hittade två gamla spel jag och min bror hade. Bamses honungsjakt och nåt racespel med kalle Anka.
Elin har blivit riktigt duktig på att ha tålamod och flytta ett steg i taget. Så det spelade vi några gångern innan mormor gjorde lunch. Skönt att bli lite ompysslad ibland.
Önskar ju att vi bodde närmare så Elin kunde gå dit själv och hitta på saker med mormor och morfar.

Sen åkte vi hem till pappa och grillade god ryggbiff med hasselbakspotatis till. Tur man har en karl som kan grilla!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Vi hade massa planer men de gick i stöpet allihop så nu är det massa lösa trådar bara. Men det ger väl sig.

Måste börja städa bort julen och packa inför onsdag också. Vi åkte tidigt tänkte vi. Det ska visst snöa nästan hela vägen så vi vill ha gott om tid. Tänker inte bli en i olycksstatisiken. Som tur är har vi riktigt bra nya vinterdäck. Något de som krockar och kör av vägen tydligen inte är viktigt.
Läste på aftonbladet om någon som kört av vägen åkte på tio år gamla vinterdäck och nån åkte på sommardäck!!!!
Hur FAN kan man vara så dum????

Jag är en riktigt stolt mamma till två duktiga barn. Två nätter irad har Elin sovit utan blöja och klarat det utan problem. Man blir stolt som en tupp! :-D
Och Edvin börjar släppa taget mer och mer när han går. Ibland håller han bara i sig med en hand. Duktig kille!


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

God fortsättning Mia! Hoppas Edvin blir av med sin hosta snart, Mollipect är ju iaf väldigt bra (Irma har storkonsumerat den sedan hon fick RS-virus & förkylningsastma för snart ett år sedan...).



Mmmm, vad gott det låter med grillad ryggbiff! Ja, din pappa är ju en hejare på grillen :-)



Ha en riktigt skön måndag, kramar från Caroline!

2010-01-04 @ 08:50:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: // K :-)

Vad mysigt att er lille Edde trippar fram så sakteliga, det är ju så roligt att se stoltheten hos dem när de vinglar fram!



Men nu har jag missat något..?

Vart åkte ni i onsdags? Vart har ni åkt? I vilket fall som helst så hoppas jag att ni haft det kanonens!



kramar

2010-01-09 @ 20:54:37
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0