Gott Nytt År!!

Så var 2009 till ända och det är dags att gå in i ett nytt årtionde med nya krafter.

Det här året hoppas jag ska ge mycket lyckliga stunder med mina barn och familj och vänner. Nu när jag äntligen träffat och fått några kompisar här i Svaneholm. Innan ville jag flytta hela tiden för det kändes så ensamt. Men nu är vi 5 mammor som har riktigt bra kontakt och träffas om vi kan varje torsdag på öppna förskolan i Svaneholm. Kommer verkligen sakna det när man jobbar sen. En av tjejerna ska desstuom ha en liten till i april så hon kommer vara hemma länge till. Skönt att veta att det är någon hemma de dagar man är ledig sen.

Jag ska även ta tag i min träning har jag lovar mit själv. Är trött på att känna mig tjock och fel och få ångest över att köpa kläder. Med dagens storlekar känner man sig ju inte mindre direkt. Ska börja gympa först en dag i veckan sen får vi se vilken tid det finns när jag jobbar sen. Är ett himla pussel med två som vill träna och mina arbetstider. Och ett jobb där man sluter fyra varje dag vecka ju omöjligt att hitta.

Jag ser fram emot många härliga öngonblick med Edvin nu när han börjar utvecklas i rekordfart. Han kommer börja gå snart tror jag och sen börja prata små söta ord som man inte fattar något av. Elin blir duktigare hela tiden på att skriva och på siffrorna.



Igår skulle 4 av oss mammor fia nyår tillsammans men sjukdomar och brutna fötter gjorde att det bara blev vi som kom dit vi skulle vara. Men det var alldeles lagom. Elin och N lekte så det hördes nog över hela Svaneholm ibland. Elin är inte riktigt van vid någon som har lika stark vilja som henne och att hon inte får som hon vill och N var nog inte riktigt van vid att någon sa emot. Så ibland hade dom riktigt hetsiga diskussioner. Men de lekte riktigt bra och Elin var hur pigg som helst. Edvin somnade som en stock halv nio och vaknade till vid tio.
Elin fick en ny farovitkompis att leka med när N gått och lagt sig hans styvpappa.
Han skulle läsa sagt och lägga pussel med henne. Vi var inte vatten värda. Hon lyssnade inte ens på vad vi sa.

Vid elva tyckte vi att det var dags att åka hem så Elin kunde lägga sig och Edvin i sin säng. Så klart vaknade när vi kom ut till bilen. Men hon ville vara uppe och kolla på fyverkerierna så vi stod alla fyra och kolla när klockan slog tolv. Riktigt mysigt var det. Tjugo över tolv la jag först Edvin och sen Elin och båda somnade på en gång. Edvin vaknade till en gång vid kvar i tre och sen sov han till halv sju. Då satte vi oss i fåtöljen och slumrade till åtta! Så skönt så.

Elin kom ner vid tio i tio och ville spela på datorn. Idag har vi tagit det lungt bara och var ute två timmar mitt på dan och slängde skräp och åkte lite pulka. Edvin sov gott i sin vagn.
Vi orkade inte laga mat idag så vi inledde det nya året med att äta på Thai Silk. De har så god buffé. Man hämtar allt rått och går fram sen och får det stekt. Sen ingår förrät och efterätt också. Man blir sjuktmätt.

Mina hjärnceller stannade kvar hemma för jag glömde väskan med Edvins mat och ingen blöja i skötväskan.Tur att det finns en mataffär i stan. :-D

Imån blir det en tur till Bollebygd och hälsa på lilla mamma. Åka pulka blir det säkert också.

God fortsättning på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0