Helg

Den här veckan har vart fullt upp.

I måndags var det styrelsemöte på avdelningen. Alltid lika roligt. Edvin fick vara med och han sköter sig som alltid perfekt. Han ropar lite ibland men annars är han så snäll att ha med. Bara det finns lite papper att göra sönder änr han nöjd. Och Elin var så nöjd för hon fick vara på dagis och äta lunch.

I tisdags åkte vi in till stan och träffade Jessica med barnen och busade på lekborgen. Lite mat och shoppning gjorde dagen riktigt bra. Jag  unnade mig faktiskt två tunikor på Gina. Fyndade på rean så det kändes bra.

I onsdags trotsade vi snöovädret och gick hem till en av mammorna här i Svaneholm och fikade lite. Tänk att få fika lite och prata lite kan göra så gott för själen.
Jag är så djupt tacksamt att jag funnit dessa goa mammor här ute och ser fram emot många år med barn och bus.

Igår var det upptacktskonferens på Handels och Edvin uppförde sig exemplariskt som vanligt. Han gick omking och charmade de flesta. Somnade en stund och gick lite till. Sen var det bara att rusa hem till mitt Tupperware party.

Men som min vanliga otur fick nästan alla förhinder. Antingen sjuka själva eller sjuka barn. Så det blev min goa mamma och en till. Men det var kul ändå. Jag älskar ju tupperware så det blir fler partyn. :-D

Idag var vi på bvc och Elin tog andra sprutan. Så duktig var hon. Så det blev hamburgare till lunch och glass på stan sen.

Efter mycket velande kommer Edvin också få sprutan nästa vecka. han är ju vart förkyld sen början på december så jag känner att han ska nog ha sprutan då. Ska till läkaren på torsdag och kolla hans huvud så det får tillbaka sin riktiga form ordentligt. Då får han ta den.

Ska även fråga om hans förkylningar som aldrig går över. Nu har han hostat i över 3 veckor. Och vart förkyld så länge så jag vill kolla då det inte är något annat som spökar i hans lilla kropp. Är så jobbigt att höra när han hostar på kvällen. Han hostar så hårt så han riktigt skakar och blir svettig.

Och hoppas inte att Elin känner av sprutan så vi kan gå på dopet hela familjen imån.

Har besämt att från den här veckan ska jag bara dricka läsk på helgen (fre och lör). Och jag har klarat mig hela veckan. Känner mig riktigt duktig jag som älskar Coca Cola. Men nu är jag trött på att vara en fetto och inte komma i alla mina kläder. Träna hinner jag knappt göra och någon diet vill jag inte gå på.
Så jag börjar med det lilla så tar vi godsaker sen när jag klarar läsken utan problem.
En sak i taget.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är lika tacksam jag, för er Svaneholmsmammor!!!

2010-01-31 @ 17:37:20
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0