Snoriga barn

I måndags var det BVC besök för båda barnen.

Först Elins 4 års-kontroll. Hon klarade rittestet, taltestet och bygga torn utan problem. Inga problem att prata där inte. Sen skulle hon göra syntest och då försvann hennes samarbetsvilja. Hon vägrade för hon ville ju inte ha någon lapp för ögat. Så vi får försöka igen i mars när Edvin ska dit igen.

Hon väger 15,2 kilo min lilla ärta och är 103,5 lång. Hon följer sin kurva som tur är så hon är väl liten helt enkelt. Brås hon på sin pappa så blir hon ju inte så stor i kroppen.

Edvin vägde 8955 och är 74 lång. Hans kurva har planat ut så det var skönt att den inte sjunkit mer. Nu äter han ju bättre också. Fick ett häfte med tips om hur man får barnen att sova. Ett tips var att prova fem minuters metoden. Jag gillar inte riktigt den så jag får se hur jag gör.

Och han somnar ju på kvällen utan problem det är bara det att han vaknar och drömmer ofta på natten. Och låter man honom skrika då vaknar han riktigt och skriker bara ännu mer. han kan ju sova bra om han vill bevisar han ibland.

Tisdag var det äntligen dags för Elin att gå till dagis igen. Hon har längtat efter dagis men ville så klar tinte få och blev så grinig när jag väckte henne. Klart hon har sovit till nio nästan varje dag och nu fick hon gå upp kvart över sju. Men när vi kom till dagis och alla kom springande och ville leka gick det så bra så. Oliver kom och sa att han saknat Elin. Gulligt!

I onsdags åkte vi till stan efter dagis och åt korv till lunch sen åkte vi hem till Annah och lekte och fikade några timmar. Vi träffades på familjeliv när vi var gravida och det klickade med en gång. Även om vi inte träffas så ofta så är det så mysigt när vi träffas och kul att vi har barn i nästan samma ålder så de kan leka sen. Hennes Alva är född i slutet av nov så hon och Edvin lekte riktigt bra nu.

Sen hämtade vi Daniel på jobbet och åkte hem för att äta middag.

Igår skulle vi träffa mammorna i Svaneholm och åka pulka och fika i solen. Men jag tyckte att Edvinsa förkylning är så envis så jag ville kolla upp så det inte blivit något av den. På vårdcentralen tyckte de att vi skulle ring aoch åka in till Barn istället då han är så liten. Så jag fick komma in till barn vid lunch. daniel tog en halv dag vård av barn så jag slapp ta med mig Elin. Fick så klart vänta på läkaren i nästan en timme.

Hon kände han på halsen och kollade i halsen och då har han fått en ny förkylning och är röd i halsen. Så den förra satt i öronen och nu sitter den i halsen. Därför hostar han så.
Så alvedon och Ipren varvat var fjärde timme i 4 dagar.

Igår natt sov han riktigt bra men nu har han redan vaknat flera gånger. Hoppas han sover resten av natten nu.

Idag var vi inne i stan och åt lunch med mormor och morbror. Underbara mormor som bjöd på lunch och hutlöst dyr fika. Hur ska man klara sig utan sin mamma sen??? Usch vill inte tänka på det än.

Imån blir det pulkaåkning och städa hemma. Ska byta gardiner och dammsuga. Dammråttorna biter mig i tårna. :-D



Elin ville att jag skulle ta kort på henne nära. Så här ser hon ut när hon ler.



Min lilla rockstjärna




Min stora rockstjärna



Elin och Bowmore kollar på film.

Nu ska jag försöka få Edvin att somna igen. Han har vart vaken sen tolv och leker för fullt på golvet. Vill inte sova.
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Så kul att få läsa om hur ni har det! Stackars lilla E som är sjuk igen :-(

Och så trist att ni inte har fått kläm på sömnen ännu...

Kram!

2010-01-16 @ 07:55:12
URL: http://idaide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0