En gnäggande helg

I lördags tänkte jag att Edvin vaknar ju så tidigt så vi kommer iväg tidigt till Svenljunga men icke då. Han och Elin sov till halv nio jämte mig. Jag vaknade före dom.

Men vi kom iväg hyfsat i tid men hade lite svårt att hitta dit. Första gången jag körde till Svenljunga också. Vi kom fram precis lagom till Carita visade sin andra häst Primör av Friheten. Elin var helt lyrisk av att se alla små ponnisar. Primör vann sin klass med jättefin kritik.

Solen stekte rätt rejält och jag hade med mig festis och saft men den tog ju slut fort. Och tomt på kontanter i plånboken. Trodde jag stoppat ner Elins plånbok i sköväskan men hittade den inte ( jo hemma sen, den hade ställt sig upp så jag trodde att den var fodret) men som tur var är Caritas mamma en ängel så Elin fick några kronor till isglass och jag till en dricka sen.

Snälla Carita hade tagit med Leos hjälm så Elin kunde rida en liten sväng. Elin blev så klart överlycklig.



Sen var det en lång väntan på att hästarna skulle vila tyckte Elin. Frågade nog tjugo gånger om de vilat färdigt än.
Edvin sprang omkring i värmen och vägrade somna.

Till slut var det dags för Carita att ta ut Primör igen och Elin fick rida igen. Sen fick Elin hjälpa till att leda han och hålla honom medans vi väntade.



Och Primör blev champion valack på 98898=42p!! Jätteroligt!

När vi kom hem åkte vi ner till sjön och badade och det så skönt. När man vart i en stund var det riktigt varmt.





Så det var en trött och glad tjej som somnade på kvällen.

Igår var det lite mulet och vi behövde vila från solen så vi åkte till Gällstad och Lager 157 med mamma.

Hittade massa fina kläder. Dyrt blev det men fick så mycket fint. Vindjackor till båda barnen och fleeceset så nu är höstens dagiskläder fixade.

Och på kvällen kom pappa äntligen hem.

Idag har jag en gnällig och trött kille som snart behöver sova igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0