Ensam hemma

Snart första semesterveckan slut och bara två kvar. Tiden går för fort!!!!

Vi började helgen med att ha kalas för min älskling som fyllde 35. Han fick en GPS och lite roliga tidningar. En fin skjorta kommer sen också. Jag gjorde salladsbuffé så alla skulle kunna ta det dom tycker om och det var en succé! Perfekt en het sommardag.

Har hittat på massor den här veckan. I måndags kom målaren och fortsatte i hallen. Vi åkte till Lockryd och köpte blommor för en halv förmögenhet. Men som tur var vann jag 3200 på andelen jag köpte på City Knalleland förra lördan. tack för den!!!!
Så nu är våra krukor på framsidan äntligen med blommor i och tre rosplantor vid altanen också. Super blev det!!



Nya tv-bänken och skåpet på plats också.



Äntligen fint på framsidan



Hallen före




Hallen färdig. Lite svårt att se kanske men det är en grå färg. Sen ska det upp eklister vid golvet. Ny lampa köpas till väggen och taket. Kommer bli så snyggt!

I tisdags kom mamma och min bror för att hjälpa till att slänga allt skräp vi hade i garaget. Så nu kan vi äntligen gå in där igen. Tack kära bror och mamma.

Ondagen skulle ju bli så där med vädret så vi tyckte att liseberg passade perfekt. Men inte Edvin tydligen för när vi kom till Tullen kräktes han ner hela sig i bilen. Han kunde inte sitta i sin stol för allt kräk så han fick sitta i mitt knö hem. Så jag och Elin åkte ner själva med mormor och morfar och det var så mysigt att hon fick en kväll själv och för göra allt hon ville. Hon var så glad att hon kunde åka vissa grejer själv. Knatterally satte hon sig och körde som hon inte gjort annat. Ligger i blodet tror jag. :-D

        


Även Daniel blev nöjd när jag kom hem med den här...



Igår åkte jag och Elin in och klippte oss på morgonen och sen åkte Elin och Daniel och fiskade. Jag och Edvin passade på att träffa mormor på stan och fyndade lite.

Höstjacka till båda barnen och täckbyxor till Elin i märket 8848 för 847 kr. Tyckte jag var helt okej pris. Det är ju bra kläder som är lite för dyra för att köpa ordinarie pris. Elin fick en rosa och Edvin en blå.

Eurosko i stan ska nog lägga ner så de sålde ut sina skor. Edvin fick ett par Gore tex skor för 195 kr. Ord 650 kr.
Så en bra fynd dag på stan.

Sen var ju tanken att vi skulle åka till Västerås i helgen för Daniel ska vara domarordförande på en dragracetävling där. men Edvin vaknade med Feber igår kväll så jag ville väl inte riktigt chansa på att det inte blev mer när man ska bo på hotell hela helgen.

Men imorse var den borta och lite gnällig bara men annnars inget. Så var tog en tur till stan idag igen. Köpte nyckelskåp till hallen och så fina bokstäver till barnens rum. Ska skriva deras namn på väggen tror jag.

Sen blev det lite bada i poolen och njuta av värmen.

Imån drar vi iväg till Svenljunga för att kolla på hästar och träffa Carita.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0