High Chaparall

Så är snart första veckan tillbaka på jobbet slut. Det är både skönt och jobbigt att börja jobba igen. Skönt att få tillbaka rutiner och vardag igen. Men det tycker inte Edvin. De går på jourdagis i två veckor och Edvin skriker och klamrar sig fast vid mig varje dag jag ska lämna. Usch så hemsk man känner sig då. 
jag vet ju att det går över ganska fort men det är jobbigt att lämna och han skriker när det är personal man inte känner.

I onsdags var jag ledig och hade bestämt med Carita att vi skulle åka till High Chaparall. För att Elin skulle få en dag för sig själv åkte vi ut till Bollebygd och sov i tisdags så Edvin fick vara där.

Vi hade verkligen tur med vädret. varmt och strålande sol och massa folk.

Först red Elin ponnyridning. Hon blev i exstas för varje häst hon såg.

Sen åkte vi diligens.



Elin på Snövit



Diligens var väldigt skumpigt och inget för det som lätt blir sjösjuk



Sen åkte vi ånglok och blev rånaden innan vi åkte in i Mexico.



En ful rånare

Sen tittade vi på westernshowen och Leo tyckte det var jättespännande. Men Elin gillar inte när det skjuter och låter högt så jag fick gå iväg med henne mot slutet när de sköt som mest.

sen åt vi köttbullar och mos innan vi gick vidare mot Indianbyn och sen Mexico. Där tog vi båten tillbaka.

Sen kände vi oss trött och nöjda så vi köpte hattar och pickadoller innan vi åkte hem.



Två busiga cowboys!



Min söta lilla sheriff..

Edvin fick också en hatt och en pickadoll som han lekte med så fort han vaknade igår.

Jobbar imån också sen ledig söndag. Ska vara på golvet och plocka på kemavdelningen. Ska bli så kul at få göra något annat än att bara sitta i kassan.

Till hösten väntar nog operation av vänster handled. Karpaltunnelsyndrom har jag som bara blir värre och värre.
Så jag hoppas det ska bli bra så jag får tillbaka kraften i mina händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0