SPA HELG

Oj så längesen jag skrev. Tiden räcker inte till för allt man vill och måste göra. Jag har ju först nu fått heltid så det är en stor omställning. Känns som jag jobbar jämt. Och då är det på mycket man vill göra när man är ledig.   

I helgen var jag ledig så jag och mamma hade bokat två dagar med en övernattning på lundsbrunn kurort. På lördag när vi kom dit började vi med lite lunch. Sen var det afternoon tea. Scones och säkert tio olika marmelad och lika många olika sorters te. Vi tog chokladmint te. Jättegott. Lite Ostar och chokladpraliner. Super gott var det. 

Kl fem var det dags för brunnsbad. Vi satt sex personer på bänkar runt en vatten grej. Så fick vi först en rengöringsGel till ansiktet. Och sen lägga lermask med pensel på varandra. Väldigt roligt. Sen fick vi en bodyScrub att ta över hela kroppen och sen tvätta med en Vante. Så Len har jag nog inte vart sen jag var bebis .

           


Efter brunnsbadet tog vi ett dopp i den 33 gradiga bassängen med undervattensmassage. Så avkopplande.
Vi gjorde iordning oss i lugn ro innan det var dags för två rätters middag.

Sen kaffe med goda praliner i salongen med bar. Jag tog en Baileys coffe och var tvungen att testa den svenska whiskyn Mackmyra. Mamma tog en irish coffe. Av den något flummiga bartendern.

Sen kollade vi på en film innan vi somnade. Och visst tror man att man ska sova så gott utan barn som stör. Men nä då man vaknar flera gånger dels av obekväm säng men säkert också för att man är van att vakna. Nu brukar ju Edvin oftast sova hela natten men vaknar ju ibland tidigt och vill fortsätta sova jämte mig.

I lördags morse var han snäll mot pappa och sov till nio för första gången i sitt liv.

Vi vaknade hyfsat utvilade på söndan och åt den god frukost innan vi packade ihop ooch checkade ut. Sen hade vi varsin fot och benmassage med fotbad. Underbart skönt!

En god lunch och sen åkte vi hem som mjuka små bebisar. Vi stannade utanför Hol och köpte massa godis!

En underbar helg med min älskade mamma. Så tack Pappa för att vi fick åka.

Nästa gång är det jag och Daniel som åker. :-D

Elin var som ett plåster på mig när jag kom hem. Då känns det bra att komma hem när det märks att barnen har längtat.

Kommentarer
Postat av: // K :-)

ooooohhh så härligt med spahelg!! LYX!! Mysigt att åka på tu man hand med mamma oxå!

Sådant lever man läääänge på!!

2010-06-13 @ 23:28:13
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0