Hur fan kör folk??????

Sen jag tog mitt efterlängtade körkort i oktober tog det inte lång tid innan jag kom in ett mönster.

Man tittar inte alls lika noga som man gjorde på körskolan. Så klart kollar man men inte alls lika noga.

Jag blir förbannad på folk som ligger under hastigeten. Sitter och svär i bilen. Elin undrar alltid vem jag pratar med. hahah
har till och med blivit förbannad på en körskolebil och blåste förbi när chansen kom.

Men det som stör mig mest är de som ligger i snittfart!! Vi har en del 50 och 70 sträckor hem till oss. I stan är det ju 50 och sen blir det 70 förbi ridhuset och sen 80. Där ligger en del i 110 och en del i 60. Inte alla flyttar heller på sig så man kan köra om.

Sen kommer en 70 och sen 50 i Rydboholm. Där är det hur många som helst som när man saktar ner till 50 kommer upp och lägger sig precis bakom och nosar i röva. Sen när det är 70 en liten bit kör man ifrån. Så blir det 50  och de ligger i röva igen.

jag blir galen på folk som ska ligga precis i bakom. Skulle jag behöva panikbromsa har jag dom i baken. Så ibland trampar jag till på bromsen så de reagerar och då brukar de flesta hålla lite mer avstånd sen.

Härrom dan när jag skulle till dagis och körde ut mot 30 sträckan kommer en bil i fullfart så det var inte många  cm från min bak. Vad tänker man med när man kommer i 70-80 på en 30 sträcka förbi en skola och dagis?

Idag slutade jag fyra och det är så  underbart de dagar man får en kväll hemma. Jesscia och Ronja kom med lite kläder jag ska sälja åt henne.
Jag ska stå på bakluckeloppis på lördag vid Byttorps IF. Men vädret är ju inte riktigt på vår sida så jag får väl se om det blir något. Har ju så mycket jag vill bli av med.
Alla edvins sommarkläder han hade förra året. Massa fina kläder i storlek 68 och lite 62. Så vet ni nån som vill köpa hojta till.

Min vagn får jag inte heller sålt. Fattar inte varför! En helt underbar vagn i så fint skick och extra saker till. Så vet ni någon som vill köpa begagnad vagn säg till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0