Oj!

Oj redan fredag. Vart tog veckan vägen.

I måndags var jag med Handels på ett intressant seminariedag i Göteborg. Valvakna var ämnet. Vi fick hör aom hus A-kassan försämrats och alla svåra regler där.

Sen om välfärden hur den snart inte finns längre. Och vilka frågor Handels står för.

Det som är lite skrämmande som man fick höra är att så många röstar fast de inte har en aning om vad det  handlar om. Och de som röstar blankt ger ju faktiskt en röst till alla partier på sätt och vis.

En intressant dag men många kloka ord och jag vet en sak alla fall. JAG VILL BYTA REGERING!
Visst jag ä ringet jättefan av Mona Sahlin men det är inte henne jag röstar på utan partiet. Och nä jag gillar inte heller miljöpartiet men hellre dom är moderaterna och centern.

För vinner de inte kommer de försvaga kollektivavtalet ännu mer. Och jag betalar heller lite mer i skatt och pengar går till skola. vård och barnomsorg. Vad som händer med trafiken det återstår att se.

De har ju redan försämrat så mycket för sjuka, föräldrarlediga, och arbetslösa. De sänkte ju SGI och det drabbar ju alla. Men det är nog inte många som tänker på. Så glöm dina 80% när du är sjuk. Du får bara 77,75%.

Men en sak vet jag säkert. Jag och min bror ska inte diskutera politik för då kommer vi ryka ihop som hund och katt. Så för familjefridens skull är det nog bäst att låta bli. :-D

Resten av veckan har gått i ett. Så jobbigt att inte få vara ledig efter att ha jobbat helg. Så det ska bli så skönt att vara ledig nu i helgen.

Edvin har visat sina härliga humör på dagis. Han blir vansinnig om han inte får äta själv. Man får inte hjälpa honom. Då skriker han högt. Han hade bråkat med en kille om en leksak så han hade rivmärken på kinden.
Tuff kille har jag. :-D

Elin är inne i en hopplös period. Lyssnar inte på nåt man säger åt henne. På dagis idag hade hon visat hur envis hon kan vara. de hade gjort milkshake och hon vägrade att smaka. Så hon fick inte följa med till gympasalen med de andra barnen för att leka. Men hon smakade ju inte ändå. jäkla unge.

Ikväll vägrade hon att lyssna också så det blev rakt i säng utan saga.

Tur att man ibland får bekräftat av de små varför man överhuvudtaget skaffade barn. :-D



Elin hoppar med sin blixtenboll



Mina älsklingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0