Sjuka igen

Så var det ytterligare en vecka hemma med förkyld Edvin. Lämnade han på dagis i måndags men hade på känn att de skulle ringa men han klarade sig. Men när jag hämtade så var han lite varm så det vara bara att hålla han hemma. Jättesnorig och hostar med seg slem.

Han blev piggare snabbt men man vet ju att de ofta är pigga hemma men skulle inte orka med dagis.

I onsdags åkte vi till Gekås med kära mamma. Elin fick vara på barnpassningen så vi kunde handla i lugn och ro. Hämtade en nöjd och glad tjej efter två timmar. Blev regnställ till båda barnen och fina kläder till Edvin. Hittade faktiskt fina tröjor till mig också. Min kropp är för fet för deras kläder men tröjor kan man hitta om man har tur.
Jacka är bara att glömma. Provade en 46 som jag inte ens kunde knäppa. För stora tuttar. :-D

Edvin var så snäll hela dan och gnällde bara när han hade kissat igenom byxorna och bajsat. Lite leksaker så klart till barnen blev också. En ny pool och uppblåsbar delfin. Så nu hoppas vi på fint väder snart så de kan bada.

Igår och idag fick Elin vara på dagis 3 timmar så hon fick träffa sina kompisar. Och idag hade de bio och fick popcorn. Elin var superglad. Hon skulle så klart ha på sig sin spindelmannendräckt hon fick igår.

Edvin är bättre men har nog smittat mig. Börjar bli snuvig och svider lite i halsen. Men nästa vecka ska vi väl kunna jobba som vanligt och hoppas att detta var sista gången för i sommar. Vill ju gärna jobba mer än vecka i taget.

Igår fick vi en större summa av min kära farmor som sålt sitt hus. Så nu ska vi greja lite hemma och köpa lite nya saker.

Daniel hade med sig en fin grej hem idag.  En automover!!!! Så nu slipper vi klippa gräsmattan!

En sån här med orange kaross kommer snart gå omkring på vår gräsmatta.

Imån blir det jobba en stund och sen på söndag ledig och besök på Ikea och fika hos bror.

De ska ut och äta på restaurang med mamma. pappa och farmor men vi ville inte gå med våra huliganer. Blir inte roligt att sitta på restaurang med två barn som inte vill sitta still.

Hämtade mina nya glasögon idag så nu kan jag se ordentligt igen utan att få ont i huvudet. Och solglasögon med min styrka i så jag kan se även vid sol. :-D

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att ni är friska igen, hela gänget! Segt när de små drar på sig den ena förkylningen efter den andra, man tycker ju att det borde vara slut på det nu när sommaren kommer och de är ute mycket mer.



Förstår precis vad du menar med små huliganer på restaurang, skrev precis ett inlägg om det ;-)



Hoppas att ni får en skön torsdag, kram!

2010-06-02 @ 21:41:57
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: // K :-)

trist m liten sjukling :( hoppas det nu är avklarat för denna gången!



När vår lilleman V ser en sådan där lyx klippare i någons trädgård pekar han o säger : bääää! :-)!



Krya på dig från din förkylning!

2010-06-03 @ 23:37:05
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0