Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma heter Eva Margareta och är född den 9 september 1952 och hennes mamma hette Margit och pappa Eskil. Hon är uppväxt i Viskafors som ligger utanför Borås och nästan där vi bor nu. Hon har en halvsyster som är 17 år äldre och som bor i Göteborg.

När hon var liten ville hon jobba med barn och efter några år med kontorsjobb så blev hon dagmamma. Så när vi började skolan var hon alltid hemma vilket var helt perfekt. Visst var det lite jobbigt när man var ledig från skolan att det kom barn tidigt men man hade ju alltid att leka med och jag som också alltid älskat barn fick hjälpa till att ta hand om de små.

När jag gick första året i gymnasiet fick hon livmodercancer och jag var livrädd att förlora min mamma men hon är stark och klarade den fajten. Hon har ont i sina knän som hon skadat när hon var ung och vild. :-D
Så i jan 2009 bytte hon knäled och det blev väl inte så bra som det var tänkt. Och jag lider med henne att det inte blev så bra. Önskar så att hon slapp ha så ont i sina knän och kunna gå och röra sig utan problem.

Min mamma är den bästa som finns och jag vågar inte ens tänka på den dan hon inte finns längre.

Efter en tid som arbetslös fick hon jobb på Gaddenskolan och där jobbar hon idag 50% på kontoret. Och kan man ha det bättre än att bo 5 minuters promenad från jobbet??

Min pappa heter Per-Åke Kenneth och är född den 9 november 1952 i Sandared och hans mamma heter Birigit och pappa hette Harry. Han är uppväxt i Sandared mellan Borås och Göteborg.

Han blev bortskämd som enda barnet och när han var för stor så skämde de bort sina barnbarn istället. :-D

Farmor fick alltid berätta historier om pappa när han var liten och en som alltid var lika rolig att höra var när han åkte tåg och blev så rädd när det kom en tunnel. Och när han fick en hockeypuck på näsan så han fick gå med gips på näsan.

Han jobbade som verktygsmakare i många år tills företaget gick i konkurs och var då arbetslös en kort period. Men fick praktik på K-Rauta och där blev han kvar. Och det skulle han gjort mycket tidigare.

Han säljer grillar och verktyg som ingen annan. Så ska ni köpa grill, gräsklippare eller verktyg ska ni åka till
K-Rauta i Mölndal och fråga efter Per-Åke så får ni hjälp av en riktig expert.


Jag har verkligen världens bästa föräldrar som alltid har ställt upp för mig och min bror. Visst har jag vissa stunder tyckt att min bror fått mer uppmärksamhet men vilka syskon känner inte så ibland??

Pappa och vart med mig i stallet och hjälpt till, jag har fått åka på ridläger, vi har vart på massa roliga semestrar.
vi har alltid fått massa fina saker och vi har alltid känt oss älskade och sedda.

Och fortfarande känner man fullt stöd om man behövet hjälp med något och ibland får man hjälpen innan man behöver be om den. :-D

Så jag hoppas att mina barn har samma känslor om mig när de växer upp och känner likadant.

Fast lika bra som mamma kommer jag aldrig att bli. :-D




Bror mor och far

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0