Dag 07 – Min bästa vän (vänner)

Jag har några som jag har speciellt nära hjärtat

Jessica och jag träffades när vi flyttade till Bollebygd. Jag var ett och hon är ett år äldre än mig. Vi lekte jämt och allt. Med Barbie och byggde snökojor och snönborgar. Hon fick mig intresserad av hästar och jag började rida och sen blev jag skötare på hennes häst Skrutten. Underbara häst!

Jag stöttade henne när hennes pappa dog och hon har alltid stått bakom och stöttat mig när det var tufft i skolan.
Visst har vi bråkat många gånger och sagt det klassiska( jag ska inte bjuda dig på mitt kalas!) :-D
Men alltid har vi glömt det fort och blivit bästisar igen.

Hon bor kvar i bollebygd medans jag bor en några mil bort men vi träffas ibland men som vanligt är det tid som är en bristvara. Men jag vet att hon alltid finns för mig och jag finns för henne.

Carita blev jag kompis med på ridskolan och när jag skulle börja högstadiet tror jag. Hon gick i samma klass som Jessica och sommaren mellan sjuan och åttan umgicks vi ett stort gäng varje dag. Bästa sommaren i mitt liv. jag och Carita umgicks ofta och när hon slutade nian och flyttade till Årjäng för att plugga trav hälsade jag på en gång. Sen hördes vi knappt på några år innan vi fick kontakten igen för något år sen via Facebook igen.

Jag och Elin har vart och hälsat på henne två gånger i Karlskoga där hon bor. Hade så gärna önskat att vi bodde närmare så vi kunde umgås ofta. Men man värdesätter ännu mer de gånger man ses också när det inte blir så ofta.

Annah träffade jag via familjeliv när jag gravid med Edvin och vi fann varandra med en gång och har det så mysigt när vi träffas. Men med två barn var numera så blir det ju tyvärr inte så ofta men jag ser fram emot många års vänskap med denna underbart snälla och goa tjej.



Jag har inte så många nära vänner men de få jag har värdesätter jag väldigt högt.
Min umgängeskrets är väldigt liten och det beror väl dels på tid att kunna träffas och att många av mina vänner bort långt bort.


Kommentarer
Postat av: Carita

Och jag är så glad över det!!!

2010-12-01 @ 22:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0