Är jag dum eller??

Hade ett väldigt irriterande samtal med rektorn på vår förskola igår.

När man är hemma med ett sjukt syskon anser jag att man ska få lämna det friska syskonet på dagis en stund för att det ska bli lite lugnt hemma några timmar. Så klart inte vid magsjuka!

Ringde kommunen och visst har man rätt till det men rektorn bestämmer hur många timmar.
En på jobbet som bor i Fristad berättade att där får de lämna hela dan om de vill när syskon är sjuka. De har även 15 timmars på tre dagar i veckan á 5 timmar.

Men se det tycker vår rektor är fel. För jag jobbar ju eller studerar ju inte och då erbjuder de tre timmar för att barnet ska bibehålla kontakten med förskolan. För det är inte för förälderns skull.

Men skit i mig!! Det är ju för Edvins skull i det här fallet. Att han ska få några timmar då jag kan ägna honom full fokus och han får vila i lugn och ro utan en syster som vill busa och leka med honom.
För det kan han ju inte motstå hur trött han än är.

Men jag jobbar eller studerar ju inte sa han två gånger. Blir så jävla förbannad på hans intställning och vägran att lyssna ordentligt på vad man säger.

Och han kan inte kommer med konkreta orsaker heller.
Eller är det jag som ställer orimliga krav????

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars edvin, hoppas han kryar på sig.



Ang dagiset verkar erat vara helt knäppt. Men personligen lämnar jag aldrig Ronja på Dagis när Vinnie är sjuk. Tycker det är mer jobb med att behöva dra ut på den sjuka och behöva passa tider. Tycker det är synd att lämna den ena när man sen går hem igen.

Men det är min åsikt och alla borde ha rätt att få göra som dom själva vill utan en rektor som bestämmer åt en :)



Massa massa kramar till er alla från oss :)

2010-10-30 @ 09:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0