Dax för vab igen

Så var det dags för lite vab igen. Edvin vaknade imorse hes och rosslig med krupphosta. Fick ge honom Bricanylhostmedicin och sen ringa 1177 och kolla om de tyckte jag skulle åka in med honom och inhalera.
men fick en tid till Vårdcentralen och när vi kom dit var han ju så klart mycket bättre och pigg.
Fick nytt recept på mer Bricanyl men annars verkar det mest som lite krupp.
Man blir ju lite nervös att det ska bli lunginflammation igen. var ju inte så längesen han hade det.

Han och Elin har röjt omkring här så man nästan undrar om han är sjuk. Men dagis är ju en annan fast så det hade han nog inte orkat. Han får vara hemma imån också så är jag ledig på torsdag. Så blir det nog bra.

I helgen var jag och Elin på lite semester. Vi sov hos mormor så Edvin kunde vara där i fredags när vi åkte. Så han blev ompysslad av mormor och sen fick morfar busa när han kom hem. Vi tänkte åka vid tio men Edvin sov till HALV TIO!!! Första gången nånsin. Så det blev lite senare iväg.

Jag och Elin åkte till Örebro först för att äta lunch på Ikea innan vi åkte hem till Carita där Leo väntade spänt. de började leka med en gång och kom så bra överens. Riktigt roligt att de kan leka så bra trots att de inte träffas så ofta.

Vi åt tacos och hade fredagsmys.
Leo frågade Elin om hon ville sova på madrass i hans säng och det ville hon faktiskt. Trodde inte jag men det gick jättebra. Roligt att hon vågar göra lite mer saker själv.

Så fort vi vaknade på lördan började Elin fråga om när hon skulle få rida. :-)
Vi åkte till Karlskoga för lite shopping först och lunch på stan. Elin fick en fin vinterjacka.



Elin blev så klart överlycklig när hon fick rida på Blixten.
Själv med grimskaft red hon också. Jag fick inte hålla i. "Jag kan själv mamma!"



En glad tjej på Blixten. Som blev så fint borstad och fick godis sen för att han var så snäll

Efter ridturen åt vi grymt god Annanaspaj, visste inte hur jag skulle sluta äta den. Måste göras någon dag här hemma.

Sen tog Carita med mig ut till stallet och F fick vakta barn. Vi skulle köra travhäst. Riktigt roligt att få testa det även om det går mycket fortare när de går i "travtempo" gick det fort. Och när jag fick testa att hålla i tömmarna gick det fortare och fortare. Det var en konst att hålla kontakt med munnen lagom så han inte sprang så fort. Undra om jag hade vågat sitta kvar om han sprungit snabbt. :-D

På kvällen blev det grillat och en tidig kväll. Elin var så glad när hon fick följa med ut i stallet och ge hästarna kvällsmat.  Man blir trött av frisk luft.

Söndag vaknade barnen tidigt så det var bara att gå upp. En god frukost och sen stallet så Elin fick åka vagn bakom Primör. Sen var hon nöjd.

Carita gjorde så goda dumlekakor innan vi åkte hem igen. Elin var väldigt nöjd med helgen och visst önskade jag att Karlskoga låg mycket närmare....



Elin känner sig som hemma och hittade så klart en häst att leka med




Iphone är en bra leksak.....
Lurade Carita att ladda ner en app med en katt som härmar de man säger och gör olika saker. Det finns även en flodhäst, igelkott och fågel. De var så söta när de satt jämte varandra och gjorde samma saker. :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0