Dumma Cancer!!

Har skrivit tidigare om Linda en väl från året jag gick på folkhögskola.

Hon drabbades i höstas av inflammatorisk bröscancer och fick cellgift och strålning mot detta. Men de dumma cancermonstren vill inte försvinna utan har nu spridit sig till skelettet och levern.

Men varje dag orkar hon skriva i sin blogg med både humor och allvar i en härlig blandning. Man blir faktiskt ofta glad när man läser i hennes blogg. Man ser att hon orkar se förbi allt det tunga och jobbiga. Men så ibland när det blir för jobbigt och det kommer tunga besked då är det så jobbigt att bara kunna läsa och skriva några rader.

Man vill så mycket mer än att bara skriva. Varje dag måste hon gå upp för att ta hand om sina 4 barn varav två är under 2½ år som dessutom ofta är sjuka. Man önskar att man kunde klona sig så man kunde vara där varje morgon och hjälpa till så hon fick vila och ta det lugnt.

För någon vecka sen skrev hon om sin längtan att åka tillbaka till New York och en annan cancerdrabbad bloggare som Linda kontakt med drog igång en insamling för att uppfylla den drömmen. På bara några dagar samlade vi bloggläsare ihop över 20 000!! Tänk vad engagemang kan göra!  En resa kan bli av. En lite sen bröllopsresa dessutom då Linda och hennes lars vann att gifta sig i Gondolen på Globen i somras.

Men så igår fick Linda besked att de dumma cancermonstren fortsätter att sprida sig i skelettet och orsakar stor smärta.

Men jag hoppas att de kommer iväg på en resa snart ändå så de kan koppla av från allt vad cancer och sjukhus heter och skapa lite ljusa minnen.

För utsikterna ser ju inte så ljusa ut för en fin och söt vän som jag önskade att jag bodde närmare.
Och den dagliga blogginläggen kommer jag sakna massor. De har blivit en del av vardagen.

Så snälla mina vänner stöd Rosa Bandet insamlingen och köpa saker som stödjer Rosa Bandet.

Skänk en peng till Lindas insamling



Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0