Helg

Så var halva helgen snart över. Helgen går så fort när man jobbar lördan. Jag hatar verkligen att jobba helgen när jag skulle kunna hitta på saker med min familj och åka på utflykter. Men så är det ju inom handeln och man får njuta av att vara ledig en dag i veckan istället.
Men det är lika tråkigt varje lördag morgon jag måste gå upp för att åka till jobbet.

Imån blir det som vanligt tipspromenad. Det är så  underbart att komma ut en stund varje söndag förmiddag.

Så här vacker var det förra veckan



Ner mot sjön där vi badar på sommaren och kan åka skridskor på vintern



Vackra färger ute på hösten



Efteråt är det fika med hembakdat. Edvin fattade grepper om kaffemuggen med en gång.

Imån eftermiddag ska jag åka hem till Annah och mysa med lilla Adam som är 2 veckor. Sååå mysigt det ska bli.
Jag och Annah hittade varandra på familjeliv när jag var gravid med Edvin och hon hade sin Alva i magen.

Vi hittade varandra direkt och det känns som vi känt varandra hela livet. Såna vänner gör livet härligt!

Kommer säkert bli riktigt bebissugen när jag är där. Och visst jag är ju en sån där tokig en som älskar att vara gravid och föda är så häftigt!! Det gjorde ondare med Evin och gick fortare så skulle det ´blivit en till hade nog bilen legat risigt till. :-D
Men det är så häftig känsla när man ligger där och känner hur kroppen tar över och man bara följer med och känslan när den lilla kroppen kommer upp på magen och man får se vem som sparkat och bökat i magen i nio månader är underbar.

Men så tänker man ju att de ska växa upp också. Och med två vilda huliganer hemma så är jag väldigt nöjd med mina två. Edvin är helt hopplös nu. Tror en liten trots börjar komma.
Allting är äh = nej!
Han ska göra som han vill annars skriker han och blir tokig. Vill välja själv vad han ska ha på sig annnars slänger han sig på golvet.

Det går magsjuka på dagis nu och jag hoppas hoppas vi slipper denna gången också. Verkar vara en elak omgång. Hela personalen på Edvins avd har blivit smittade och några barn.
Elin har än så länge inte haft det och jag väntar gärna några år till.

Jag har bara haft det typ 3 gånger totalt och senast var nästan 15 år sen. Så jag hoppas att de ärver mina anlag mot det.



Edvin övar på sängkammarblicken...

jag får nog hålla hårt i min son ser jag...




Elin i sin fina tröja hon skulle kunna ha varje dag om hon fick. Det är bara hästar i huvudet på henne nu.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Har en utmaning till dig på min blogg kram

2010-10-19 @ 08:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0